Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

CVR-nr.: 39254492
Juridisk navn: 
Humorkassen
Organisationsform: 
Enkeltmandsvirksomhed
E-mailadresse: 
Info@Humorkassen.dk
Telefonnummer: 
93 10 09 90

Administration
Humorkassen
Gravensgade 4
9000 Aalborg

Lager
Lagerkompagniet
c/o Humorkassen
Fruedalsvej 7
4682 Tureby

Betaling

Humorkassen.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort,
Visa, Mastercard, ViaBill, MobilePay og faktura,
såfremt du ejer virksomhed eller er institution.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Bliver din ordre efter aftale med dig, afsendt delvist,
vil vi trække betaling ved første forsendelse.

Så snart vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en
ordrebekræftelse via e-mail. Du vil modtage yderligere en e-mail, når din
bestilling er pakket og sendt, hvori der er Track and Trace-nummer noteret.
Du har for inden køb af din ordre godkendt disse handelsbetingelser.

Modtager du ikke en ordrebekræftelse, skyldes dette
typisk tastefejl i e-mailadressen eller at den ender i spam-mappen.

Kontakt os derfor på info@humorkassen.dk og vi hjælper dig.

Alle priser på Humorkassens hjemmeside er ligeledes forbeholdt for
trykfejl og prisændringer. Skulle det ske, at der kommer en fejl på
din ordre, vil du blive kontaktet i håb om at finde en løsning.

Humorkassen.dk krypterer alle dine kortoplysninger med
den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.

Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer
eller andre informationer under transaktionen med vores betalings modul.

Ved faktura til virksomheder og institutioner

Ved bankoverførsel for virksomheder eller institutioner:
Hvis du vælger at betale med faktura, skal følgende informationer bruges:

Registreringsnummer: 7446
Konto nummer: 
0001424058
Bank: 
Nordjyske bank

Venligst notér ordrenummer i kommentarfeltet.

Fragt og levering

Humorkassen.dk sørger for levering med GLS eller DAO [omtales som
fragtløsning efterfølgende i vores handelsbetingelser] til modtager
1-2 hverdage efter bestilling.

Dette forudsætter at varer du har bestilt, er på lager. Det
forudsætter ligeledes at du ikke har placeret din ordre op til
eller i Helligdage, de største handelsdage som Black Friday
eller ved tilstande som ved Coronavirus. Her arbejder vi med
ekstra sikkerhedsforanstaltninger, der tilføjer yderligere
dages levering. Vi beklager.

Når varen har forladt vores lager, overgår ansvaret for leveringstid
og -stand til fragtfirmaet. Rettidig levering forudsætter at valgte
fragtløsning overholder dag-til-dag levering. Såfremt der
opstår forsinkelser hos valgte fragtløsning, vil dette tilsvarende
forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Bestil produkter til over 499 kr. og du vil opnå fri
fragt med undtagelse for GLS erhverv.

Humorkassen.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos
den valgte fragtløsning. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage)
eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Humorkassen.dk
naturligvis en ny leverance uden beregning efter aftale pr.
info@humorkassen.dk Dette gælder dog ikke ved forudbestillinger,
der fungerer som en venteliste til at modtage produktet, når det
kommer på lager hos Humorkassen igen.

Alle ordrer der bliver lagt inden 13:00 vil som
regel blive sendt samme dag fra os.

Det kan hænde at vi også sender ordrer samme dag, hvis du har
bestilt efter førnævnte tidspunkter, men det kan vi desværre ikke garantere.

Levering til Bornholm og visse småøer kan være påvirket af forsinkelse fra
den valgte fragtløsning, idet forsendelser til disse område
i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

Er din pakke ikke afhentet inden 14 hverdage hos leveringsstedet,
vil pakken blive returneret til Humorkassens lager,
hvor vi betaler for afsendelse og returfragt. 

Ønsker du at få gensendt pakken, vil du derfor
blive opkrævet for ekstra forsendelse før afsendelse.

Prisen på fragt ligger fra 29-49 kr. alt efter din valgte leveringsmetode.
En bestilling som ikke afhentes, omfattes ikke af den almindelige fortrydelsesret
og betragtes ikke som en fortrydelse af købet, jævnfør Dansk Erhverv.

Pakker kan desværre ikke omdirigeres efter afsendelse fra Humorkassen.

For yderligere spørgsmål og detaljer om FAQ og levering, læs med
her uden for vores handelsbetingelser.

Returnering - ønsker du at returnere, så læs med her

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse
med bestilling af returlabel via dette link. Dette er en forsikring til
dig at bruge denne returlabel, da du får track&trace til din forsendelse til os.

Ved brug af denne returlabel, skal du blot indtaste dine
oplysninger og komme returneringen i emballage. Herpå taper
du returlablen fast og afleverer pakken til en GLS afsender.
Husk  at der ikke skal være tape på QR-koderne, som
GLS  anvender til at scanne pakker.  Pakken vil da
sendes Humorkassens lager.

Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med varens
returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet
for varens levering til modtagelse.

For returnering af beer pong bord

Ønsker du returnering af et beer pong bord, skal du først
tage kontakt til os via info@humorkassen.dk og vedhæfte
billeder af returneringen – om papkassen til bordet har været
åbnet og i så fald også billeder af indholdet. Hermed vil vi
sammen finde ud af en løsning, der er fordelagtig for begge parter.


Ønsker du ikke at gøre brug af vores returlabel, så
skal du da sende din returnering til:

Lagerkompagniet
c/o Humorkassen
Fruedalsvej 7
4682 Tureby

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en
værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle
pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Dette kan du læse mere om nedenfor her i vores handelsbetingelser.

Delvist afsendt ordre

Humorkassen afsender pakker fra samme lagerbygning, hvilket som
hovereglen betyder, at din ordre leveres i en samlet pakke. Er enkelte varer,
du har bestilt, ikke på lager, kan det indebære en længere
total leveringstid for hele din forsendelse. Læs yderligere om fragt
i ovenstående punkt for vores handelsbetingelser eller
ved at komme til vores FAQ-side.

Såfremt du ønsker det efter aftale, afsender vi første
del af din ordre så hurtigt som muligt.

Her vil vi hæve beløbet for den samlede ordre ved afsendelse af første del
af ordren, så du er sikret, at vi ikke hæver beløbet over to omgange.
Vi kontakter dig selvfølgelig såfremt dette er tilfældet,
og sender dig ligeledes leveringsbekræftelse på e-mail,
når vi afsender din ordre – eller dele af din ordre.

Du opnår fri fragt ved køb af spil for over 499,-. Ellers koster
fragt fra 29 kr. for køb under 499,- og gratis returfragt
af fortrudt køb inden for 100 dage.

Grønland og Færøerne er på nuværende tidspunkt undtaget den frie fragt.

Forudbestilling af spil

Ved stor interesse og efterspørgsel af spil, åbner vi for muligheden for at
forudbestille et spil. En forudbestilling betyder, at spillet midlertidigt ikke er
på lager men at vi hos Humorkassen afventer en leverance fra vores leverandører. Forudbestillingen fungerer derfor som en venteliste, så du er
sikret at få et eksemplar. Disse handelsbetingelser accepterer
du ligeledes ved at stå på venteliste til et produkt hos Humorkassen.

Du kan derfor forvente at modtage spillet, du forudbestiller.

For at blive informeret om ventetiden, følg da med på vores Facebook og
Instagram-profiler, hvor vi ved store forudbestillinger vil informere om
nyheder på enten forsinkelser eller ankomster.

Ved forudbestilling trækker vi penge før spillet
er klar til afsendelse og så vidt muligt en forventet leveringsdato.

Så snart vi modtager leverancen af forudbestillingen fra
vores leverandør, pakkes forudbestillingerne på ventelisten
og disse afsendes hurtigst muligt, hvor du vil modtage en
e-mail om at din pakke er på vej.

Når ordre er afleveret til den valgte fragtløsning og de får scannet
din pakke, vil du modtage en e-mail om at din pakke er på vej med posten. 

Skulle der være sket en fejl, har du spørgsmål om din ordre eller fortryder
du dit køb, mens du venter på din ordrer, kan du skrive til os på
info@humorkassen.dk. Notér dit ordrernummer i din e-mail til os.
Så gør vi alt i vores magt for at besvare din e-mail hurtigst muligt.

Når vi modtager de forudbestilt spil, afsender vi
e-mail til dig om at ordren vil blive afsendt.

I tilfælde af at du ikke informerer os om, at du ikke ønsker
det forudbestilte spil alligevel og vi har sendt din ordre,
forbeholder vi os retten til at refundere spillets værdi,
hvor køber betaler for returfragten til Humorkassen.

Gavekort

Ved køb af gavekort til Humorkassen vælger du selv i din bestilling
hvem modtageren er. Sender du det til dig selv, kan du selvfølgelig
selv overdrage gavekortet til modtageren senere. Gavekortet fås kun
digitalt. Under bestilling kan du skrive en personlig hilsen til modtageren.

Gavekortet kan ikke indløses til kontanter og har som udgangspunkt
varighed på et år. Ønsker du at forlænge gavekortet,
kontakt os da på info@humorkassen.dk.

Bruger du ikke hele beløbet på en gang, kan koden
anvendes indtil beløber er opbrugt.

Du kan selvfølgelig også supplere dit gavekort til køb for over
gavekortets værdi. Koden til gavekortet er unikt og skal holdes privat.

Fortrydelsesret

Der er 100 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere
varen i samme stand og mængde, som ved modtagelse.

Det vil sige, at hvis varen er brugt, forfalder fortrydelsesretten.
Læs mere om dette nedenfor i vores handelsbetingesler.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes
købsprisen til din konto indenfor få dage.

Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Brug gerne en returlabel her for at returnere.

Du skal inden 100 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at
du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til
info@humorkassen.dk, hvor du i din meddelelse skal du
gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke benytte din fortrydelsesret ved blot at nægte
modtagelse af varen eller undgå reaktion på varen.
Jævnfør Dansk Erhverv.

Du skal give os tydelig besked om ønske for brug
af din fortrydelsesret på din ordre ved telefonopkald
til 93 10 09 90 eller e-mail til info@humorkassen.dk

Produktskade under transport

Modtager du, mod forventning, en vare, der er skadet eller på anden
vis i en uacceptabel stand, bedes du kontakte Humorkassen på
info@humorkassen.dk eller på telefon 93100990. Her hjælper vi
dig hurtigst muligt og sørger for, at du undgår yderligere omkostninger.

For at forenkle processen, bedes du kontakte os hurtigst muligt efter
modtagelse af pakken. Vi tager nemlig kontakt til vores transportfirma for at
anmelde skader, hvilket skal meldes inden for 1-3 dage.

Kontrollér derfor at din vare er fejlfri og uskadt ved modtagelse af din ordre.

Er din vare derimod synligt skadet, bør du anmelde skaden
på afhentningsstedet eller til chaufføren med det samme. Husk at
gemme al emballage, så reklamationen kan gennemføres – og
gerne vedhæft billeddokumentation herom til os.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes
anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art,
egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord se
varen på samme måde, som hvis du var i en fysisk butik i din søgen efter
brætspil, men du må ikke tage den i egentlig brug ved at åbne for
emballagen og tage spillet i brug.

Hvis spillet er afprøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor i
disse handelsbetingelser, betragter vi den som brugt, hvilket betyder,
at du
ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af
købsbeløbet
retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Ønsker du returnering af et beer pong bord, skal du først
tage kontakt til os via info@humorkassen.dk og vedhæfte
billeder af returneringen – om papkassen til bordet har været
åbnet og i så fald også billeder af indholdet. Hermed vil vi
sammen finde ud af en løsning, der er fordelagtig for begge parter.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi beløbet på købte spil, som vi modtager fra dig. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i anden form for tilbagebetaling.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget
varen  retur, med mindre du inden da har fremlagt
dokumentation for at have returneret den.

Brug denne returlabel til din returforsendelse.
Hermed skal du blot indtaste dine oplysninger
og komme returneringen i emballage. Herpå taper du
returlablen fast og afleverer pakken til en GLS afsender.
Husk  at der ikke skal være tape på QR-koderne, som
GLS  anvender til at scanne pakker.  Pakken vil da
sendes Humorkassens lager.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling
eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, få manglende dele
(hvis muligt fra vores leverandør), pengene tilbage eller afslag i prisen,
afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen
er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af
produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget
manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder
efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Skulle der mod forventning være fejl eller mangler ved dit spil,
kontakt venligst os på info@humorkassen.dk.

Er reklamationen berettiget ud fra disse handelsbetingelser,
refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid
sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering
for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Brug denne returlabel til din returforsendelse.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret
som muligt. Vedhæft gerne billeder om muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling
eller pakker sendt pr. efterkrav.

PriceRunners Købsgaranti

Ligesom med vores handelsbetingelser, ønsker Humorkassen at
gøre det mere trygt og lettere for dig at handle på nettet.

Derfor anbefaler vi, at man registrerer sig som medlem hos PriceRunner,
som sikrer sine registrerede medlemmer op til 50.000 kr., hvis din vare ikke
leveres eller hvis der er fejl på den og butik/webshop ikke løser
problemet inden for en bestemt periode.

Du kan finde mere information for hvordan købsgarantien dækker dine køb lige her.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger
med det formål at kunne levere varen til dig.

Disse oplysninger vil også blive gemt, hvis du opretter dig om medlem af
Humorkassens Univers, der er vores loyalitetsrabat til dig, der investerer
i brætspil og kan nyde godt at at opspare procenter til rabat.

Personoplysningerne registreres hos Humorkassen og
opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Som registreret hos Humorkassen, har du altid ret til at gøre indsigelse
mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er
registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og
henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@humorkassen.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@humorkassen.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante
nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Handelsbetingelser

Humorkassens handelsbetingelser skal forstås som vores spilleregler.
Dette er for at vi, Humorkassen som virksomhed og dig, som vores kunde,
bedst muligt kan indgå rammerne for et godt samarbejde. Vores
handelsbetingelser tilpasses derfor også løbende, så de er opdaterede.

Har du spørgsmål til vores handelsbetingelser, er du velkommen til at
kontakte os i vores chat eller pr. info@humorkassen.dk

Humorkassens handelsbetingelser er senest
opdateret den 27/04/2020