Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Humorkassen
Organisationsform: 
Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr.: 
39254492
Adresse: 
Gørtlervej 1C, 9000 Aalborg
E-mailadresse: 
Info@Humorkassen.dk
Telefonnummer: 
93 10 09 90

Betaling

Humorkassen.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Visa, Mastercard,
Paypal, ViaBill, MobilePay og faktura, såfremt du ejer virksomhed eller er institution.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Så snart vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en
ordrebekræftelse via e-mail. Du vil modtage yderligere en e-mail, når din
bestilling er pakket og sendt, hvori der er Track and Trace-nummer noteret.

Modtager du ikke en ordrebekræftelse, skyldes dette
typisk tastefejl i e-mailadressen eller at den ender i spam-mappen.

Kontakt os derfor på info@humorkassen.dk og vi hjælper dig.

 

Humorkassen.dk krypterer alle dine kortoplysninger med d
en såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.

Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre
informationer under transaktionen med vores betalings modul.

Ved faktura til virksomheder og institutioner

Ved bankoverførsel for virksomheder eller institutioner:
Hvis du vælger at betale med faktura, skal følgende informationer bruges:

Registreringsnummer: 7446
Konto nummer: 
0001424058
Bank: 
Nordjyske bank

Venligst notér ordrenummer i kommentarfeltet.

Fragt og levering

Humorkassen.dk sørger for levering med Post Nord (med mindre andet angives) til
modtager 1-2 hverdage efter bestilling.

Dette forudsætter at varer du har bestilt, er på lager.
Når varen har forladt vores lager, overgår ansvaret for leveringstid og -stand
til fragtfirmaet. Rettidig levering forudsætter at Post Nord overholder dag-til-dag
levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Nord, vil dette tilsvarende
forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Nords kvalitetsmål
omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost.

Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over
store lokale og tidsbegrænsede variationer.

Humorkassen.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord
(eller andet angivet). I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret
udeblevne leverancer, fremsender Humorkassen.dk naturligvis en ny leverance
uden beregning efter aftale pr. info@humorkassen.dk

Alle ordrer der bliver lagt inden 14.00 vil som regel blive sendt samme dag fra os.

Det kan hænde at vi også sender ordrer samme dag, hvis du har bestilt efter
førnævnte tidspunkter, men det kan vi desværre ikke garantere.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af
Post Nords målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse
område i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

Er din pakke ikke afhentet inden 14 hverdage hos leveringsstedet,
vil pakken blive returneret til Humorkassens adresse,
hvor vi betaler for afsendelse og returfragt. 

Ønsker du at få gensendt pakken, vil du derfor blive opkrævet for ekstra forsendelse.

Prisen på fragt ligger fra 29-40 kr. alt efter din valgte leveringsmetode.
En bestilling som ikke afhentes, omfattes ikke af den almindelige fortrydelsesret.

Pakker kan desværre ikke omdirigeres efter afsendelse fra Humorkassen.

Delvist afsendt ordre

Humorkassen afsender pakker fra samme lagerbygning, hvilket som hovereglen
betyder, at din ordre leveres i en samlet pakke. Er enkelte varer, du har bestilt,
ikke på lager, kan det indebære en længere total leveringstid for hele din forsendelse.
Såfremt du ønsker det efter aftale, afsender vi første del af din ordre så hurtigt som muligt.

Her vil vi hæve beløbet for den samlede ordre ved afsendelse af første del af ordren,
så du er sikret, at vi ikke hæver beløbet over to omgange. Vi kontakter dig selvfølgelig
såfremt dette er tilfældet, og sender dig ligeledes leveringsbekræftelse på e-mail,
når vi afsender din ordre – eller dele af din ordre.

Du opnår fri fragt ved køb af spil for over 499,-. Ellers koster fragt fra 29 kr.
for køb under 499,- og gratis returfragt af fortrudt køb inden for 100 dage.

Grønland og Færøerne er på nuværende tidspunkt undtaget den frie fragt.

Produktskade under transport

Modtager du, mod forventning, en vare, der er skadet eller på anden vis i en
uacceptabel stand, bedes du kontakte Humorkassen på info@humorkassen.dk
eller på telefon 93100990. Her hjælper vi dig hurtigst muligt og sørger
for, at du undgår yderligere omkostninger.

For at forenkle processen, bedes du kontakte os hurtigst muligt efter modtagelse
af pakken. Vi tager nemlig kontakt til vores transportfirma for at anmelde skader,
hvilket skal meldes inden for 1-3 dage.

Kontrollér derfor at din vare er fejlfri og uskadt ved modtagelse af din ordre.
Er din vare derimod synligt skadet, bør du anmelde skaden på afhentningsstedet
eller til chaufføren med det samme. Husk at gemme al emballage, så reklamationen kan gennemføres – og gerne vedhæft billeddokumentation herom til os.

Forudbestilling af spil

Ved stor interesse og efterspørgsel af spil, åbner vi for muligheden for at
forudbestille et spil. En forudbestilling betyder, at spillet midlertidigt ikke er
på lager men at vi hos Humorkassen afventer en leverance fra vores leverandører. Forudbestillingen fungerer derfor som en venteliste, så du er sikret at få et eksemplar.

Du kan derfor forvente at modtage spillet, du forudbestiller.

For at blive informeret om ventetiden, følg da med på vores Facebook og
Instagram-profiler, hvor vi ved store forudbestillinger vil informere om
nyheder på enten forsinkelser eller ankomster.

Ved forudbestilling, bemærk venligst teksten i spillets beskrivelse, som informerer,
at spillet forudbestilles og at vi ikke trækker penge før spillet er klar til afsendelse og så vidt muligt en forventet leveringsdato.

Så snart vi modtager leverancen af forudbestillingen,
står vi klar og pakker spillet/spillene og får afsendt hurtigst muligt,
hvor du vil modtage en e-mail fra os om at din pakke er på vej.

Når ordrene er afleveret til den angivede leveringsafsender (Post Nord eller andet)
og de får scannet din pakke, vil du modtage en e-mail om at din pakke er på vej med posten. 

Skulle der være sket en fejl, har du spørgsmål om din ordre eller fortryder du
dit køb, mens du venter på din ordrer, kan du skrive til os på info@humorkassen.dk
og notere dit ordrernummer i din e-mail til os. Så gør vi alt i vores magt for at
besvare din e-mail hurtigst muligt.

Når vi modtager de forudbestilt spil, afsender vi e-mail
til dig om at ordren vil blive afsendt. 

I tilfælde af at du ikke informerer os om, at du ikke ønsker
det forudbestilte spil alligevel og vi har sendt din ordre,
forbeholder vi os retten til at refundere spillets værdi,
hvor køber betaler for returfragten.

Gavekort

Ved køb af gavekort til Humorkassen vælger du selv i din bestilling
hvem modtageren er. Sender du det til dig selv, kan du selvfølgelig
selv overdrage gavekortet til modtageren senere. Gavekortet fås kun digitalt.
Under bestilling kan du skrive en personlig hilsen til modtageren.

Gavekortet kan ikke indløses til kontanter og har som udgangspunkt varighed
på et år. Ønsker du at forlænge gavekortet, kontakt os da på info@humorkassen.dk.
Bruger du ikke hele beløbet på en gang, kan koden anvendes indtil beløber er opbrugt.

Du kan selvfølgelig også supplere dit gavekort til køb for over gavekortets værdi.
Koden til gavekortet er unikt og skal holdes privat.

Fortrydelsesret

Der er 100 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere
varen i samme stand og mængde, som ved modtagelse.

Det vil sige, at hvis varen er brugt, forfalder fortrydelsesretten.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes
købsprisen til din konto indenfor få dage.

Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Du skal inden 100 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at
du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til info@humorkassen.dk,
hvor du i din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at
du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke benytte din fortrydelsesret ved blot at nægte
modtagelse af varen eller undgå reaktion på varen.

Du skal give os tydelig besked om ønsket for fortrydelsesret på din ordre
ved telefonopkald til 93 10 09 90 eller e-mail til info@humorkassen.dk

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse med bestilling af returlabel via dette link. Dette er en forsikring til dig at bruge denne returlabel, da du får track&trace til din forsendelse til os.

Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til modtagelse.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes
anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber
og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord se varen på samme måde, som hvis du var i en fysisk butik i din søgen efter brætspil, men du må ikke tage den i egentlig brug ved at åbne for emballagen og tage spillet i brug.

Hvis spillet er afprøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor,
betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du
ved fortrydelse af
købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi beløbet på købte spil, som vi modtager fra dig. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i anden form for tilbagebetaling.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Brug denne returlabel til din returforsendelse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

(NB: Vi hedder ikke Humørkassen – Postmand Per kommer da til
at lede efter os og forlænger processen for tilbagebetaling.)

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, få manglende dele
(hvis muligt fra vores leverandør) pengene tilbage eller afslag i prisen,
afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen
er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af
produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget,
vil reklamationen altid være rettidig. Skulle der mod forventning være fejl
eller mangler ved dit spil, kontakt venligst os på info@humorkassen.dk.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering
for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Brug denne returlabel til din returforsendelse.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vedhæft gerne billeder om muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

(NB: Vi hedder ikke Humørkassen)

PriceRunners Købsgaranti

Humorkassen ønsker at gøre det mere trygt og lettere for dig at handle på nettet.
Derfor anbefaler vi, at man registerer sig som medlem hos PriceRunner,
som sikrer sine registrerede medlemmer op til 50.000 kr., hvis din vare ikke
leveres eller hvis der er fejl på den og butik/webshop ikke løser
problemet inden for en bestemt periode.

Du kan finde mere information for hvordan købsgarantien dækker dine køb lige her.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger
med det formål at kunne levere varen til dig.

Disse oplysninger vil også blive gemt, hvis du opretter dig om medlem af
Humorkassens Univers, der er vores loyalitetsrabat til dig, der investerer
i brætspil og kan nyde godt at at opspare procenter til rabat.

Personoplysningerne registreres hos Humorkassen og opbevares
i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Som registreret hos Humorkassen, har du altid ret til at gøre indsigelse
mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er
registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse
i forbindelse hermed rettes til: info@humorkassen.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@humorkassen.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante
nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 29/01/2020